17 Temmuz 2011 Pazar

Film Analizine Giriş

Bir filmi yaparken insanların aklında bazı sorular vardır.Acaba beğenilecek mi ne kadar gişe yapacak ünlü olabilecek mi belki oscar alır?
Bu soruların cevapları belirli bir süre geçmeden bilinmez yani körlemesine yüzen yüzücüler gibidirler ya tutarsa diye yaparlar işlerini.
emeklerine her zaman saygı duyuyorum ve asla onları aşağılamak gibi bir amacım yok çok zor bir iş yapıyorlar.
Ama benim eleştiri süzgecimden geçmelerinin zamanı geldi.
Bu yaz içinde tamam ile bana göre tamamen öznel olarak bir" all time best 100 movies" eleştirisi yapacağım.
eleştirim kör b eleştiri olmayacak.Sadece izlediğim filmleri değerlendireceğim ve her filmi 11 farklı değerlendirme kıstasına tabi tutacağım.
Kıstaslar şunlar:
1-Kurgu Olay Akışı
2-Erkek Oyuncu
3-Kadın Oyuncu
4-Yardımcı Oyuncular
5-Duygu-Bende Bıraktığı Etki
6-Senaryo-Öyküleme-Final
7-Süre Anlatım Dengesi
8-Müzik-Ses-Efekt
9-Görüntü-Çekim Açıları-Mekan
10-Filmin Tarihteki veya Dönemindeki Yeri
11-5 Puanlık Bonus
Filmler toplamda 105 üzerinden değerlendirilmiş olacak bu sayede ve puan sırasına göre sıralancaklar.Eşitlik halinde bonusu az olan üstte olacak.
8 Filmlik parçalar halinde sıralamayı düşünüyorum postlarda 112 film sıralamaya girecek sınırdan kaybedenlere de haksızlık yapılmamış olacak.
Yerli yada yabancı film ayrımı olmayacak ve olabildiğince öznel olacak.
Hayırlı Merkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder